Ny design, igen

Jag blir galen på mej själv, jag byter design minst två gånger per dag. Jag blir aldrig nöjd, ingenting blir som jag vill ha det. Fast ett problem är ju att jag inte vet hur jag vill ha det, det enda jag vill är att det ska vara snyggt. 
Är absolut inte nöjd med designen jag har nu heller men har beslutat mej för att inte röra photoshop eller stilmallen förrän imorgon, wish me luck!
 
Dagen har varit bra. Jag har inte mått så illa idag, vilket jag gjort de senaste dagarna. 
Träningen idag gick inte särskilt bra. Lady var så pigg så att det knappt gick att kontrollera henne. Hon galoppera iväg å sparkade bakut med mej en gång. Jag tror att hennes höst/vinter beteénde börjar komma. Förra hösten och vintern funkade ingenting, Lady stannade och stegrade när jag red ut själv och det gick knappt att kontrollera henne. Hoppas att hon inte blir lika denna höst/vinter iallafall. 
 
Vi började med att ställa ut hästarna i trav på fyrkantspåret sen gick vi in på en volt och gjorde samma sak. Lady har alltid haft svårt med att ställa utåt, och idag var hon inte alls sammarbetsvillig så det gick inte alls bra, jag var tvungen att skritta istället för att trava.
Det tog ett tag men tillslut så lugnade hon sej en aning så då gick vi vidare till nästa övning som var att man skulle gallopera i en åttvolt med byte i mitten. Eftersom Lady inte kan göra byten så fick jag ta två travsteg sen ny galopp. Där skötte sej Lady ganska bra, hon slappnade av och sökte sej neråt. 
Sen så skulle vi galoppera i förvänd galopp i vänster varv, höger galopp på långsidorna och vänster på kortsidorna. Lady hade inte alls någon koll på sina ben och hon var inte alls koncentrerad på mej, så det gick inte så bra men klarade det iallafall.
Det var den sista övningen så efter det så red vi hemåt stallet. 
 
Nu hade jag tänkt sova, godnatt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback