Cyklat långt idag

Har alltså cyklat 1,4 mil idag, dock med pauser.
Cyklade från Cornelia till stallet vilket är ca 4 km, sen från stallet till mormor och morfar vilket är 6 km efter ett glas vatten och en glass hos mormor och morfar så cyklade jag vidare hem vilket är 3 km. 
 
Igår när jag skulle skuta iväg bollen så liksom hoppade jag och landade snett på foten, vilket gjorde jätteont. Det blev lite bättre på kvällen igår, men imorse när jag skulle gå upp från sängen kunna jag knappt stödja på foten, det gjorde svinont. Dock blev det bättre ju mer jag gick, foten var nog mest bara stel. 
Mormor och morfar kom förbi och hjälpte mej med att linda foten, blev så mycket lättare att gå vanligt med något stöd. 
 
Vid tolv blev jag skjutsad till Cornelia.
Jag och Cornelia hann inte göra så mycket mer än att spela kort och äta mat innan vi skulle ut och rida tillsammans för första gången. 
 
Det gick faktiskt riktigt bra, vi red ner till ottnaren (sjön) och skulle testa om hästarna vågade gå ner i vattnet. Efter att jag visat Lady genom att gå en meter ut i vattnet med ridskor å allt så gick Lady oxå ner i vattnet utan problem. Jag hoppade upp på hennes rygg för att se om hon gick ner i vattnet då också, och det gjorde hon. Är så stolt över henne, förut så tycket hon det var lite läskigt att gå ner i sjön men nu så plaskade hon runt utan problem :')
Därimot så ville Cornelias häst absolut inte gå ner i vattnet.....haha
Det var ett tag redan Lady red ut med någon så jag tror hon uppskattade dagen ritt :)
 
Nå mer spännande och kul har jag inte gjort idag. 
Imorgon taggar vi träning i Jäderfors, kulkul. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback